Breaking News
Home / مديريت هتلداري / دانلود راههای تقویت مشاركت مردم در توسعه ی صنعت گردشگری در استان خوزستان فایل ورد (word)

دانلود راههای تقویت مشاركت مردم در توسعه ی صنعت گردشگری در استان خوزستان فایل ورد (word)

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود راههای تقویت مشاركت مردم در توسعه ی صنعت گردشگری در استان خوزستان فایل ورد (word) دارای 100 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود راههای تقویت مشاركت مردم در توسعه ی صنعت گردشگری در استان خوزستان فایل ورد (word)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود راههای تقویت مشاركت مردم در توسعه ی صنعت گردشگری در استان خوزستان فایل ورد (word)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود راههای تقویت مشاركت مردم در توسعه ی صنعت گردشگری در استان خوزستان فایل ورد (word) :

انسان پیشرفته امروز ی به دلیل انگیزه ها و دلایل متعالی تری چون آشنایی با فرهنگ و تمدنهای دیگر، ملاقات دوستان و اقوام و … اقدام به سفر و مسافرت می نماید . اقدام و اشتیاق انسان به مسافرت در دنیای كنونی، صنعت بزرگی به نام «صنعت جهانگردی» را به وجود آورده است كه منبع درآمد بسیاری از كشورها محسوب میشود .

در جهان حاضر توسعه و پیشرفت رمز ماندگاری و حیات پویا و مقتدرانه ملتها ، جوامع ، فرهنگها و تمدنها به شمار می رود . بـدون تـوسعه و حـركت در سیـر تعالـی و ترقی نمی توان فقط به افتخارات گذشته متكی بود .

لذا توسعه صنعت گردشگری به وسیله ایجاد انگیزه و بررسی راه های تقویت مشاركت مردم در این توسعه، برای این صنعت امری حیاتی است.

امروزه گردشگری و صنعت جهانگردی منبع درآمد بسیاری از كشورها محسوب می شود و بسیاری از آنها از این منبع درآمد برای ایجاد اشتغال، رشد بخش خصوصی و حركت در مسیر توسعه اقتصادی استفاده می كنند.

لذا پژوهشگر در این تحقیق برآن است تا بتواند راه های تقویت مشاركت مردم در توسعه صنعت گردشگری –گردشگری داخلی- را مورد بررسی قرار دهد. به همین دلیل با توجه به مبنای نظری تحقیق از پرسشنامه ی محقق ساخته به منظور سنجش وضعیت موجود گردشگری و نقش رسانه ها و اعتماد مردم به دستگاههای امنیتی و قضایی و نیز اعتماد به نظام جمهوری اسلامی ایران در توسعه این صنعت استفاده شد.

جامعه نمونه این مطالعه 200 نفر از شهرستانهای( شوش، آبادان، دشت آزادگان، رامهرمز و اهواز) می باشد.

هدف كلی این پژوهش شناسایی راههای تقویت مشاركت مردم در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان خوزستان است.

نتایج بدست آمده نشان داد :

فرضیه اصلی:اعتماد مردم به نظام حاكم ،دستگاه قضایی و امنیتی و اطلاع رسانی رسانه ها بر تقویت مشاركت مردم در توسعه صنعت گردشگری موثر است.

فرضیه فرعی اول: اعتماد مردم به نظام حاكم برجامعه بر تقویت مشاركت مردم در توسعه صنعت گردشگری موثر است

فرضیه فرعی دوم: اعتماد مردم به دستگاه قضایی و امنیتی بر تقویت مشاركت مردم در توسعه صنعت گردشگری موثر است

فرضیه فرعی سوم: اعتماد مردم به اطلاع رسانی رسانه ها بر تقویت مشاركت مردم در توسعه صنعت گردشگری موثر است

نتایج بدست آمده نشان داد

1- ایجاد جو اعتماد در كشور نسبت به نظام حاكم می باشد . به عبارت دیگر در پرتو اعتماد و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی مردم می توانند با طیب خاطر و اطمینان كامل سرمایه هایشان را در زمینه توسعه صنعت گردشگری بكار اندازند همچنین گردشگران نیز با احساس امنیت كامل مكانی را جهت گردشگری انتخاب می نمایند.

2- تحقیق حاضر نشان می دهد كه پاسخ دهندگان به پرسشنامه معتقدند كه افزایش امنیت داخلی و اجرای عدالت و انصاف و قانون گرایی باعث تقویت مشاركت مردم در این صنعت می شود .

3- همچنین در این تحقیق نشان داده شده است كه بطور كلی رسانه ها در زمره عوامل تاثیر گزار بر مشاركت مردم در رشد صنعت گردشگری می باشد . تبلیغات مناسب در زمینه معرفی راههای سرمایه گذاری مردم و بخش خصوصی ، همچنین تهیه برنامه ها و گزارشات تخصصی در زمینه معرفی و اعلام حمایت دولت از بخش خصوصی ، همچنین تهیه برنامه ها و گزارشات تخصصی در زمینه معرفی و اعلام حمایت دولت از بخش خصوصی و همچنین حمایت دولت از مشاركت مردم در زمینه این صنعت و ا سوی دیگر معرفی جاذبه های هر استان در زمینه گردشگری از عوامل موثری میباشد كه می تواند باعث تقویت مشاركت و سرمایه گذاری مردم در این صنعت می باشد . اطلاع رسانی در عمق مشاركت نهفته است .

دانلود راههای تقویت مشاركت مردم در توسعه ی صنعت گردشگری در استان خوزستان فایل ورد (word)
فهرست مطالب

چکیده1

فصل اول : كلیات

1-1- مقدمه4

2-1- بیان مسئله4

3-1- پیشینه تحقیق6

4-1- اهمیت و ضرورت تحقیق7

5-1- اهداف تحقیق8

6-1- سوالات تحقیق8

1-6-1- سوال اصلی تحقیق:8

2-6-1- سئوالات فرعی تحقیق:8

7-1- فرضیات تحقیق8

1-7-1- فرضیه اصلی:8

2-7-1- فرضیه فرعی9

8-1- متغیرهای تحقیق9

1-8-1- متغیر های مستقل9

2-8-1- متغیر وابسته9

9-1-روش تحقیق9

10-1-قلمرو تحقیق :9

1-10-1- قلمرو موضوعی :9

2-10-1- قلمرو مكانی(جامعه آماری) :10

3-10-1- قلمرو زمانی :10

11-1- روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه10

12-1- موانع و محدودیتهای تحقیق10

13-1- تعاریف واژه ها و اصطلاحات11

1-13-1- گردشگری(پارسائیان، علی ، اعرابی ، سید محمد، 1377)11

2-13-1- گردشگر11

3-13-1- مسافر : (داروند زاده 1381)11

4-13-1- جاذبه های تاریخی : (سایت chn، 1383)11

5-13-1- جاذبه های طبیعی : ( همان منبع)11

6-13-1- صنعت گردشگری :11

7-13-1- مشاركت: (گرافت و كلاری ، 1991)11

8-13-1- امنیت :11

9-13-1- اعتماد به نظام: (صفدری ، 1374 : 48)12

10-13-1- رسانه ها :12

11-13-1- پژوهش در صنعت گردشگری : (داروند زاده ، 1381)12

12-13-1- سازمان جهانی جهانگردی : (سایت chn،1383)12

فصل دوم : ادبیات پژوهش

1-2- مقدمه14

2-2- تعاریف و اصطلاحات گردشگری18

1-2-2- تعریف گردشگری18

2-2-2- تعریف گردشگر19

3-2-2- مسافر20

4-2-2- گردشگر20

5-2-2- بازدید كننده20

6-2-2- تور20

3-2-تاریخچه گردشگری20

4-2- گردشگری در جهان اسلام و قرآن كریم22

5-2- گردشگری در دنیای حاضر24

6-2- اَشكال گردشگری25

1-6-2- گردشگری با انگیزه ماجرا جویان25

2-6-2- گردشگری روستایی26

3-6-2-گردشگری بوم شناختی (اكوتوریسم)26

4-6-2-گردشگری حمل و نقل آبی27

5-6-2- گردشگری مسكونی27

6-6-2-گردشگری مذهبی27

7-6-2- گردشگری قومی28

8-6-2-گردشگری نوستالوژیك28

7-2- گردشگری با توجه به هدف28

1-7-2-گردشگری فراغتی و سرگرمی28

2-7-2- گردشگری فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی29

3-7-2-گردشگری ورزشی31

4-7-2- گردشگری تجارت و كسب و كار31

5-7-2- گردشگری سمینارها و كنفرانسها32

8-2- اهداف توسعه گردشگری33

9-2- مزایای عمده گردشگری33

10-2- برخی از نقاط ضعف گردشگری34

11-2- گردشگری در ایران34

1-11-2- جاذبه های گردشگری در ایران34

2-11-2-جاذبه های فرهنگی ایران37

3-11-2-جاذبه ها و مناظر طبیعی ایران37

4-11-2-موانع توسعه گردشگری در ایران38

4-11-2-1- برخی از مشکلات و موانع گردشگری در ایران38

5-11-2- گردشگری در خوزستان40

1-5-11-2-پیشینه تاریخی خوزستان40

2-5-11-2- موقعیت جغرافیایی- حدود و مساحت41

6-11-2- آثار باستانی و بناهای تاریخی و مذهبی خوزستان42

1-6-11-2-ویرانه های شهر قدیم اهواز42

2-6-11-2-گورستان زرتشتیان42

3-6-11-2-مقبره علی بن مهزیار اهوازی42

4-6-11-2-مقبره حضرت سید عباس42

5-6-11-2-شهر باستانی شوش42

6-6-11-2-چغازنبیل (معبد زیگورات)42

12-2- دستگاه های امنیتی در گردشگری44

1-12-2- امنیت44

2-12-2-امنیت قضایی44

3-12-2-امنیت دسته جمعی44

4-12-2-عوامل تهدید کننده امنیت45

1-4-12-2- تجاوز45

2-4-12-2-ستمگری و ستم پذیری45

3-4-12-2-تهدید و ارعاب46

3-4-12-2-رابطه بین جهانگردی و جرم46

13-2- مشاركت48

1-13-2-شرایط عمده اجرای مشاركت :49

2-13-2-كاركردهای مشاركت اجتماعی50

3-13-2-مشارکت مردم و رابطه آن با امنیت50

4-13-2-اعتماد به نظام جمهوری اسلامی51

14-2- جهانگردی و رسانه ها53

فصل سوم : روش پژوهش

1-3- مقدمه57

2-3- جامعه آماری و حجم نمونه57

1-2-3- جامعه آماری57

2-2-3- شیوه نمونه گیری و حجم نمونه57

3-3- روش جمع آوری اطلاعات58

4-3- ابزار جمع آوری اطلاعات58

5-3- پایایی و روائی پرسشنامه59

1-5-3- پایایی (Reliablity )59

2-5-3- روائی ( validity )60

6-3- چارچوب نظری تحقیق60

فصل چهارم : یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل آن

1-4- مقدمه64

2-4- تجزیه و تحلیل داده های دریافتی64

1-2-4-آمار تو صیفی64

2-2-4-آمار استنباطی75

فصل پنجم : بحث و تفسیر

1-5- مقدمه81

2-5- نتیجه گیری پژوهش82

3-5- پیشنهادهای پژوهش83

4-5- پیشنهادات برای محققین آتی86

منابع88

Abstract90

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

About admin